مزیت های برون سپاری پشتیبانی شبکه

مزیت دیگر برون سپاری پشتیبانی شبکه را می توان این مورد دانست که سازمان کارفرما به جای استفاده از تجربه و دانش یک فرد که کارمند آی تی آن مجموعه است، می تواند از خدمات و تجربه و دانش یک گروه متخصص در قالب شرکت ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بهره مند گردد. همچنین وقتی شرکت این فرآیندهای تخصصی را به گروه های متخصص واگذار می کند، می تواند تمرکز اصلی کار پرسنل خود را روی مسائل اصلی و اهداف و کارهای خود شرکت قرار دهد. خیلی واضح است که اگر یک شرکت تمام کارهایی که دارد را توسط پرسنل خود انجام دهد، تمرکز از روی فعالیت و هدف اصلی شرکت به موارد دیگر منحرف می شود. از این رو با استفاده از مزیت برون سپاری پشتیبانی شبکه، شرکت ها و سازمان ها می توانند از نظر شبکه، کار خود را به کاردان سپرده و با بستن یک قرارداد پشتیبانی محکم خیال خود را راحت نمایند.

لازم است قرارداد برون سپاری پشتیبانی شبکهحتما به صورت بسیار محکم بسته شود تا حقوق کارفرما به خوبی لحاظ گردد. لازم است از قبل محل شرکت کارفرما به خوبی مدنظر قرار گیرد تا با یک شرکت پشتیبانی قرارداد بسته شود که فاصله چندانی تا محل کارفرما نداشته باشد و در صورت بروز هر گونه مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری، تیم پشتیبانی به سرعت برای ارائه خدمات در محل حاضر شوند. اما در صورت بستن قرارداد و استفاده از خدمات شبکه شرکت رایان پشتیباناین مساله دیگر مطرح نخواهد بود. زیرا این شرکت در اکثر مناطق شهر تهران اعم از شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شهر، تیم های پشتیبانی مستقر دارد که بدین وسیله می تواند در صورت بروز مشکل فوری برای هر یک از سازمان های تحت قرارداد خود، در کوتاه ترین زمان، تیم پشتیبانی اعزام نماید.

اما باید در نظر داشت که حتما قرارداد پشتیبانی شبکه با یک شرکت خوشنام و معتبر صورت گیرد. زیرا در صورت استفاده از خدمات یک گروه نامعتبر و غیر قابل اعتماد، می توان امنیت و اسرار شرکت کارفرما را در معرض خطر دانست. معمولا مسئول شبکه به کلیه اطلاعات موجود در سیستم های شرکت دسترسی دارد. پس اگر کار به فرد نا اهل سپرده شود می توان انتظار هر گونه سوء استفاده ای از اطلاعات موجود در سیستم های سازمان را داشت. به عنوان مثال اکثر شرکت ها و سازمان ها فهرست حقوق افراد، اطلاعات پزشکی یا هر اطلاعات محرمانه‌ دیگری نظیر قراردادها و ... را در سیستم های کامپیوتری خود که تحت شبکه قرار می گیرند نگهداری می نماید. واضح است که تیم پشتیبانی شبکه که توسط شرکت ارائه خدمات برون سپاری پشتیبانی شبکه اعزام می شود، به این اطلاعات دسترسی کاملی دارد. پس بدون شک این خطر وجود دارد که اطلاعات محرمانه سازمان کارفرما فاش شود و مورد سوء استفاده واقع گردد. بدین سبب حتما لازم است شرکتی که قرار است کار شبکه به آن برون سپاری شود را به دقت ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که داده ‌های شما حفظ می ‌شوند مورد سوء استفاده قرار نمی گیرند و لازم است بروز همچین مشکلی در قرارداد پیش بینی شود. شرکت های معتبری چون رایان پشتیبان که همواره رعایت حقوق مشتری و کارفرما را سرلوحه کار خود قرار می دهند معمولا در قرارداد های پشتیبانی خود موارد محتمل را پیش بینی کرده و از قبل هم به پرسنل تیم کارفرما نیز برای جلوگیری از بروز همچین مشکلاتی، آموزش هایی را ارائه ی نمایند.

شبکه های کامپیوتری بر اساس ماهیت ذاتی شان در معرض اشکالات فنی چه از بعد نرم افزاری و چه از بعدی سخت افزاری قرار دارند و همواره می توان انتظار داشت این شبکه ها دچار اختلالاتی از این دو منظر شوند. زیرا از بعد سخت افزاری، شبکه های کامپیوتری از تعداد بسیاری قطعات و لوازم الکترونیک و دیجیتال تشکیل می شوند که این قطعات و لوازم به خودی خود هر لحظه ممکن است دچار خرابی های جزئی و یا سوختگی و از کار افتادن به صورت کلی شوند. از نظر نرم افزاری نیز، چون عملکرد تک تک این قطعات به نرم افزارها و سیستم عامل هایی که برای کار با آن ها نصب شده بستگی دارد و نرم افزارها در هنگام کاربری توسط اپراتورهای شبکه بر اساس عللی مانند خطاهای انسانی و یا حتی بدافزارها می توانند دچار اشکال شوند، امکان بروز اختلالات بسیار بالاست. پس حتما هر اداره، سازمان یا هر مجموعه دیگری که شبکه کامپیوتری دارا می باشد، لازم است از قبل به فکر زمان های بروز این اشکالات بوده و با دور اندیشی، از ابتدا خدمات پشتیبانی شبکه را برای سیستم های خود تدارک ببیند. بدین منظور چند راه پیش روی مدیران سازمان قرار دارد که باید درست تصمیم گیری کننده که به چه شکلی می خواهند از خدمات پشتیبانی شبکه بهره مند شوند. راه اول استخدام یک کارمند تمام وقت مستقر در سازمان برای نظارت و پشتیبانی همیشگی کلیه مسائل مربوط به شبکه است. اما راه دوم که امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، برون سپاری پشتیبانی شبکه است. در ادامه مزایا و معایب هر یک از این دو روش را بیان خواهیم نمود.

آشنایی با مفهوم برون سپاری

شاید برای بسیاری افراد این واژه نامانوس باشد و با خود بگویند اصلا برون سپاری چیست؟ برای آگاهی این عزیزان به طور خلاصه عرض می کنیم که برون سپاری قراردادی میان سازمان کارفرما و شرکت ارائه دهنده خدمات است که کارفرما بخشی از مسئولیت های موجود در قالب فرآیندهای سازمان خود را به آن شرکت می بپسپارد. به عنوان مثال بسیاری از شرکت هایی که کارمند مستقر در زمینه آی تی و شبکه داشتند به این نتیجه رسیده اند که به صرفه تر است که به جای تحمل هزینه های سنگین و سربار مالی زیاد استخدام یک کارمند تمام وقت، کار خود را با هزینه بسیار کمتر به یک شرکت کامپیوتری که خدمات پشتیبانی شبکه را ارائه می دهد بسپارند. پس اصلی ترین مزیت برون سپاری پشتیبانی شبکه را می توان کاهش هزینه ها و صرفه جویی مالی دانست. برون سپاری پشتیبانی شبکه از نظر فضای دفتری نیز صرفه جویی برای کارفرما به همراه خواهد داشت. زیرا اکثر شرکت ها با محدودیت جا همراهند و استفاده از یک کارمند آی تی تمام وقت یعنی نیاز به یک میز و صندلی و فضای مربوط به قرار دادن آن ها برای استقرار وی.

 

http://mediajx.com/story6830998/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmark-dofollow.com/story5735524/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmark-template.com/story5743950/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://socialmediainuk.com/story4327654/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://ztndz.com/story6122961/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://gorillasocialwork.com/story4613104/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://socialrus.com/story4111632/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://prbookmarkingwebsites.com/story3904989/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://socialmediastore.net/story4470135/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://socialnetworkadsinfo.com/story4486247/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkbirth.com/story4279501/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://getsocialpr.com/story4530499/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkstumble.com/story149048/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkstime.com/story5738147/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://gatherbookmarks.com/story5789903/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkrange.com/story6408722/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkextent.com/story6532277/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkspring.com/story147924/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarksknot.com/story6531988/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkswing.com/story6525825/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkja.com/story6530437/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://altbookmark.com/story6526538/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://letusbookmark.com/story6399477/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://hindibookmark.com/story6405588/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://trackbookmark.com/story6369201/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarkshq.com/story6405741/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://nybookmark.com/story5788461/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://bookmarketmaven.com/story5788021/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه
http://iowa-bookmarks.com/story5788753/برون-سپاری-پشتیبانی-شبکه