شرکت های متعددی در بازار امروز انفورماتیک حضور دارند که به عنوان خدمات دهنده شبکه و شرکت شبکه کامپیوتری شناخته می شوند. در حقیقت وظیفه همه آن ها این است که از گام اول یعنی طراحی و نصب و راه اندازی شبکه تا پشتیبانی پس از نصب را به طور کامل به کارفرمایان یعنی سازمان های سفارش دهنده ارائه نمایند. در واقع شرکت خدمات شبکه باید کلیه خدمات مربوط به شبکه را ارائه نماید.

خدمات شبکه طیف بسیار وسیعی از خدمات را شامل می شود. خدمات شبکه شامل یک تعریف کلی از تمامی خدماتی است که در حوزه ی شبکه های کامپیوتری قابل ارائه است . این کارها می توانند از مراحل ابتدایی مانند آنالیز و آماده سازی بستر زیرساخت جهت راه اندازی شبکه های کوچک و بزرگ، داکت و کابل کشی ، جانمایی رک و به طور کلی خدمات پسیو شبکه ، تا خدماتی مانند راه اندازی سرویس های اولیه و مورد نیاز  شبکه مانند نصب و پیکربندی اکتیو دایرکتوری، دامین شبکه داخلی، فایل سرور، میل سرور و سایر سرویس های مورد نیاز شبکه را در بر گیرند . با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و نیاز به استفاده از سرویس های شبکه برای سازمان ها و ادارات کوچک و بزرگ بحث خدمات شبکه یک دغدغه مهم برای مدیران تبدیل شده است.

اکثر شرکت ها و سازمان ها برای کاهش هزینه های خود به جای استخدام نیروی تمام وقت برای فعالیت های کامپیوتر و شبکه و سرور خود، این خدمات را به یک شرکت پیمانکار برون سپاری می کنند که بسیار برای آن ها سودمند است. در واقع برون ‌‌سپاری در حوزه خدمات فناوری اطلاعات در سازمانها نه یک گزینه معمولی بلکه یک ضروت استراتژیک محسوب می‌شود تا سازمان ‌ها بتوانند بر وظایف اصلی خود تمرکز نمایند و با کاهش هزینه‌ های عملیاتی و ریسک فناوری، منابع برون سازمانی را در خدمت اهداف سازمانی خود قرار دهند.

مفتخریم اعلام نماییم شرکت ما علاوه بر نصب و راه اندازی شبکه، در زمینه رفع مشکلات و بهینه سازی شبکه های موجود در شرکت های مختلف و سازمان ها خدمات ویژه ای ارائه می دهد و با دلسوزانه ترین مشاوره ها و سعی در کاهش هزینه های مشتریان، سعی در رفع مشکلات موجود در اجزای شبکه های آنها می نماید. کارشناسان خبره این شرکت با بررسی اجزای شبکه مورد نظر ابتدا به دلیل مشکل دست می یابند و سپس سعی در ارائه راه حل هایی مناسب برای شرکت خدمات گیرنده می نمایند. پس از انجام بهینه سازی نیز خدمات این شرکت به پایان نرسیده و در ادامه مسیر نیز شرکت های خدمات گیرنده را تنها نخواهد گذاشت. بلکه کارشناسان خبره این شرکت با پشتیبانی کامل، در صورت وقوع هر مشکل یا هر مورد دیگر یا حتی نیاز به مشاوره مجدد نیز در راستای تلاش برای جلب رضایت مندی مشتری، در خدمتگزاری حاضر خواهند بود.

منبع : http://dongha.quangtri.gov.vn/Install/config/network/index.html