چرا به پشتیبانی شبکه کامپیوتری نیاز داریم ؟

امروزه بخش اعظمی از شرکتها برای صرفه جویی در طول و هزینه خویش و همینطور برای بهتر انجام شدن فرآیندهای خویش از فناوری شبکه کردن سیستم ها به کار گیری میکنند. ولی این شبکه ها گهگاه به مرور دوره به مبتلا مشکلاتی از گزاره اشتباهات دشوار افزاری و نرم افزاری می شوند که شاید برای بخش اعظمی از شرکت های نگران کننده باشد. ولی می بایست بیان‌کنم جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با داشتن یک پشتیبانی شبکه این ایرادات را رفع فرمائید.

 

محافظت و مراقبت شبکه :

یک کدام از سرویس ها پشتیبانی شبکه نگهداری و محافظت شبکه میباشد. انگیزه اصلی درین بخش از سرویس ها پشتیبانی شبکه حفظ از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه میباشد. به عبارت دیگر پشتیبانی شبکه  با رعایت اصول استانداردها میباشد.

 

در‌این بخش پشتیبانی شبکه می بایست همگی امکانات شبکه شبکه مانند کامپیوترها، سرورها، روترها، مودم ها و ... به هم پا امکانات پسیو شبکه و تحت ساختی ( کابل، داکت، کیستون ها، رک و...) به طور بی نقص مستندسازی و نقشه شبکه به یاور جزئیات امکانات در آن مشخص و معلوم گردد.

 

مراقبت و حفظ شبکه ها یک کدام از شغل های مهمی میباشد که در بخش پشتیبانی شبکه ها می بایست صورت پذیرد. چون داده ها مکتوب گردیده و یا این که به اصطلاح شبکه ای داکیومنت سازی گردیده از شبکه بسیار مهم و دارای اهمیت میباشد مخصوصا در شبکه های بزرگدر ارگانهای پهناور.به این دلیل که این داده ها مکتوب گردیده در حل اشتباهات و رفع اشتباهات به مدیران شبکه و کارشناسان پشتیبانی به شدت امداد می‌نماید. داشتن داده ها شبکه به طور مکتوب میتواند یک تدبیر نسبی از موقعیت شبکه را برای صاحبان کسب و فعالیت مهیا نماید.

 

یکی از دیگر از سرویس ها پشتبانی رفع اشتباهات و خطاها شبکه :

 

چنانچه در سازمان ها به هر دلیلی ایراد و خللی در شبکه به وجود بیاید، کارشناسان میتوانند آن را سریعا رفع نمایند. یک کدام از دیگر از سرویس ها مهمی که در سرویس ها پشتیبانی ارائه می گردد همین بخش میباشد. درین بخش در فیس کوچک ترین ایراد، پشتیبانان وظیفه دارا‌هستند در سریع ترین دوره ممکن خطاها را رفع نمایند چون خطاها شبکه در‌صورتی‌که در کوتاه ترین دوره ممکن انجام نشود اشتباهات دورازشوخی به توشه میاورد و سازمان مخارج بسیار متعددی را متحمل می‌شوند.

 

این بخش از پشتیبانی معمولاً به دو صورت حضوری و یا این که به طور از خط مش به دور ارائه میگردد. در موقعیت حضوری کارشناسان در او‌لین زمان به محل کمپانی مراجعه کرده و از نزدیک در صدد حل خطاها بر می آیند. ولی در برخی از موردها این قابلیت موجود است که کارشناسان به طور ریموت و یا این که از شیوه بدور بوسیله نرم‌افزارهای خاص این عمل، مبادرت به حل اشتباهات کنند.

 

رفع نیازهای آتی شبکه

خوب تا اینجا متوجه گردیده اید که در‌حالتی که در شبکه سازمانی شما مشکلی صورت بدهد پشتیبانان شبکه میتوانند آن را حل نمایند تا سازمان مخارج متعددی را متحمل نشود. ولی یکی‌از دیگر از خدماتی که در پشتیبانان ارائه میدهند پیشگیری از مشکلی میباشد که هنوز صورت نداده میباشد. به همین استدلال میباشد که سازمان حتی چنانچه مبتلا خلل هم نباشد گشوده به یک پشتیان شبکه مستلزم میباشد.

 

درین بخش چه مواقعی ذکر می‌گردد :

نیاز به تغییرات کوچک و بزرگدر شبکه باشد.

 

سیستم‌ها احتیاج به ارتقا و یا این که تعویض داشته باشند.

 

ممکن میباشد در برخی مورد ها برای خودداری از وقوع خطاها احتمالی نیاز به تغییرات در شبکه و یا این که به کاربردن سیستم‌ها و خدمت‌های نو باشد.

 

نیاز به تعمیر یا این که تعویض امکانات زیرساخت شبکه باشد.

 

نیاز به بالابردن سطح امنیت شبکه باشد.

 

نیاز به جابه‌جایی امکانات شبکه باشد.

 

وظایف متخصص پشتیبانی شبکه چه می‌باشد؟

ولی پشتیبانان شبکه چه وظایفی در ازای سازمان ها و شرکتها دارا هستند که سازمان بایستی حامی شبکه داشته باشد. پشتیبان های شبکه وظیفه دارا هستند تا از سیستم ها و امکانات به طوری نگهداری و مراقبت نمایند که شبکه ها به اختلال دورازشوخی نخورند و ضرر و زیان های زیاد به سازمان ها وارد نشود.

 

عوامل مؤثر درپشتیبانی شبکه قیمت سرویس ها

تعداد امکانات شبکه​

تعداد کامپیوترها، پرینترها، سرورها و بقیه امکانات سخت افزاری که نیاز به پشتیبانی دارا هستند در نرخ‌گذاری سرویس ها پشتیبانی شبکه بسیار موءثر میباشد. کارشناس شبکه به ازای هرکدام از این امکانات میباشد که وقتی را صرف باز‌بینی و عیب یابی می‌نماید در فیض در دوران حضور کارشناس تاثیر بی واسطه داراست. 

نرم‌افزارهای جان دار در شبکه​

خدمت‌ها و نرم افزارهایی که پایین شبکه عمل مینمایند و پیچیدگی آن ها مانند اکتیودایرکتوری، DHCP، فایروال‌ های نرم افزاری، خدمت‌های مانیتورینگ، هزینه مجازی سازی سرور و کلاینت، هریک به جهت نیاز به تخصص یگانه و صرف عصر میباشد که منجر ارتقاء هزینه پشتیبانی شبکه می گردد. تعداد دفعات مراجعه​ پشتیبان شبکه

تعداد دفعات مراجعه​ پشتیبان شبکه

تعداد دفعات حضور متخصص شبکه در ماه بسته به نیاز صاحب کار گوناگون میباشد. این دفعات مراجعه و دوره حضور متخصص در محل از پاراگراف کارداران اصلی مؤثر در هزینه پشتیبانی شبکه میباشد.

فاصله

وضعیت مکانی تیم و مسافت آن تا محل متخصص شبکه و مسافتی که می بایست طی شود تحت عنوان مخارج رفت‌وآمد بر هزینه پشتیبانی شبکه های کامپیوتری تاثیرگذار میباشد.

طرز ارائه سرویس ها پشتیبانی​ شبکه

دسته دستگاه هایی که در شبکه مصرف شده میباشد اهمیت متعددی دارااست و هرکدام ممکن میباشد به تخصص و مهارت یگانه و در سود متخصص مربوط نیاز داشته باشد. ارتقا تعداد کارشناسان به عمل گرفته گردیده و مهارت‌های آن ها درهزینه پشتیبانی شبکه تاثیرگذار میباشد.

 

شیوه ارائه سرویس ها پشتیبانی​ شبکه

از سایر دست اندرکاران مفید بر هزینه پشتیبانی شبکه، طریق ارائه سرویس ها پشتیبانی شبکه میباشد که به دو فیس حضوری و غیرحضوری است. در وضعیت غیرحضوری زیرا متخصص در محل حاضر نمیشود و عصر کمتری را برای عیب یابی صرف می نماید، در فیض برای صاحبکار هزینه کمتری دارااست.